Een van de beste oefeningen die je als bedrijfseigenaar kunt doen, is om een lijst te maken van bedrijven of bedrijven waar je keer op keer naar teruggaat, en vraag jezelf af waarom. Maak bijvoorbeeld een lijstje van vijf bedrijven en schrijf daarbij aan de rechterkant: “Ik ga minstens één keer per week naar dit restaurant, waarom ga ik terug? Wegens …” Ik ga elke week naar deze fastfood-plaats. Waarom. . . Ik ga elke maand naar deze winkel om kleding te kopen. Waarom ga ik weer terug? Ik ga hier voor de boodschappen. Waarom ga ik hier keer op keer terug? Wat is de reden? En de reden is over het algemeen een van deze zes redenen die je veel aanwijzingen zal geven voor je eigen bedrijf.
# 1: Snel. Je gaat daarheen omdat het snel is. Waarom? Fastfood. Ik wil niet gaan zitten. Ik wil gewoon mijn eten en vertrekken. Dat is alles wat ik wil. Ik wil niets. Ik wil gewoon een snelle service. Dus je gaat terug naar een plek omdat het snel is.
# 2: Kwaliteit. Eén zou kwaliteit kunnen zijn. Wat is kwaliteit? Het is beter materiaal. Het is betere stof. Het is beter, op welke manier dan ook. De kwaliteit is beter en ik ben bereid meer geld uit te geven, maar ik ga terug voor kwaliteit.
# 3: Goedkoop. Een andere reden zou kunnen zijn omdat het goedkoop is. Je zou kunnen zeggen: “Hé, ik ga naar de Aldi omdat Aldi wat heeft? Elke dag lage prijzen. Het is de goedkoopste plaats, daar wil ik naartoe. Geen probleem. Dat is waar ze voor gaan.
# 4: Luxe. Ik ga daar vanwege luxe. Ik heb mijn hele leven Mercedes gekocht, omdat het een luxe is. Ik ga graag naar dit restaurant omdat het luxe is. Ik vind het leuk om in de W te verblijven omdat het luxe is. Ik wil graag gaan vanwege het luxe gevoel dat je krijgt.
# 5: Gebruiksvriendelijk. Een andere reden kan gebruiksvriendelijkheid zijn. Ik ga terug naar deze plek, het is zo gemakkelijk. Ik ga terug naar deze website omdat het zo eenvoudig te gebruiken is. Ik gebruik deze app graag omdat hij zo eenvoudig te gebruiken is. Gebruikersvriendelijk. Het is zo makkelijk. Ik hou van iPhone; het is gebruiksvriendelijk. Ik vind dit leuk, het is gebruiksvriendelijk.
# 6: Klantenservice. En de andere is klantenservice. Nu zeggen bedrijven meestal: “we hebben de goedkoopste, we hebben de snelste, we hebben de beste, we hebben de meest luxe, we hebben de meest ongelooflijke kwaliteit, we hebben gebruiksvriendelijkheid, het is zo gemakkelijk” of…. de beste klantenservice.
Klantenservice wordt over het algemeen als saai beschouwd. Maar dit is een zeer, zeer belangrijk onderwerp. Heel veel mensen komen terug bij een bedrijf juist omdat ze zo goed worden geholpen door het bedrijf. Wil jij je klanten op je website zo goed mogelijk van dienst zijn? Een tip: zorg voor een uitstekende live chat service. Wanneer je de kwaliteit van je klantenservice op deze manier verbetert krijg je gegarandeerd meer terugkomende bezoekers op jouw site!